Algemene voorwaarden retailers
Hieronder kun je lezen wat je als wederverkoper van Texelana kunt verwachten en wat je rechten en plichten zijn als je een product in onze webshop heeft besteld.
Ben je consument? Dan verwijzen wij je graag door naar de algemene voorwaarden voor consumenten.
Koop je iets bij ons? Dan beloven wij je dat wij je bestelling met veel zorg behandelen en je privacy en bedrijfsgegevens zullen beschermen.
Aansprakelijkheid
De inhoud van deze site, evenals de inhoud van alle andere online uitingen van Texelana, hebben we met veel zorg samengesteld. Texelana geeft geen garanties omtrent de aard, juistheid of de inhoud van deze informatie. Texelana is nooit aansprakelijk voor eventuele fouten of onjuistheden op deze site. Ook zijn we niet aansprakelijk voor de gevolgen die het gebruik van eventuele onjuiste informatie op deze website heeft.
Bestellingen
Plaats je een bestelling via onze website voor retailers? Dan ben je officieel een wederverkoper van ons product en dan ga je een overeenkomst/betalingsverplichting met ons aan. Hiermee geef je te kennen dat je akkoord gaat met deze algemene verkoopvoorwaarden van Texelana.
Prijzen
De prijzen staan zowel inclusief als exclusief btw vermeld. Eventuele verzendkosten zijn niet in de prijzen opgenomen.
Betalen
Nadat wij je hebben toegevoegd aan onze B2B portal, krijg je de inloggegevens om via de webshop je bestelling te plaatsen. Je kunt dan online bij Texelana bestellen.
Afleveren
Bestel je goederen via deze website, dan leveren wij deze af op het door jou aangegeven adres.Wij zijn niet verantwoordelijk voor onjuist ingevoerde adressen.
Verzendtarieven Nederland
Of je nu een Nederlands of buitenlands verzendadres opgeeft, wij leveren onze goederen altijd volgens de Nederlandse verkoopbepalingen. Deze kun je lezen in onze algemene voorwaarden
- Bestellingen onder een bedrag van € 275,00 exclusief btw: 15 euro verzendkosten.
- Bestellingen boven het bedrag van € 275,00 exclusief btw: gratis verzending.
Verzendtarief buiten Nederland
Neem contact op met Willem Jan Kraanen van Texelana om de mogelijkheden en tarieven te bespreken: (0222) 31 41 77.
Levertermijn
Maximaal 4 werkdagen na ontvangst van de betaling. Op zaterdag en zondag verzorgen wij geen verzendingen. Bestellingen die je op deze dag plaatst, verwerken wij maandagochtend. Wanneer wij de levertermijn om welke reden dan ook overschrijden, brengen wij je schriftelijk of per e-mail op de hoogte.Je hebt dan het recht om de aankoop schriftelijk of per e-mail te annuleren.
Langere levertermijn
Wanneer een artikel niet op voorraad is of een langere levertijd heeft, nemen wij telefonisch of per mail contact met je op.
Heb je nog vragen? Mail of bel ons: contact@texelana.nl | (0222) 31 41 77 (bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 12.00 uur).
Ik wil iets ruilen / retourneren
Heb je iets gekocht via Texelana.nl en wilt u het terugsturen of ruilen?
Retourkosten (kosten die je maakt om een artikel naar ons terug te sturen) zijn voor rekening van de klant, tenzij een een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd / anders geleverd dan besteld). Dan betalen we aankoopbedrag, retourkosten en eventuele verzendkosten terug, zodra het pakket bij ons binnen is.
Hieronder kun je verder lezen wat je kunt doen en wat je rechten en plichten zijn bij ruilen en retourneren.
Wil je retourneren?
Stuur ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw artikel een mail, met de reden van retour: contact@texelana.nl
Wij sturen u een mail terug, met alle informatie die u nodig heeft.
Heeft u deze mail binnen? Stuur het artikel dan binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel terug.
Bij terugsturen van een product zonder dat u een vervangend product wilt, vergoeden wij het aankoopbedrag en de verzendkosten. U betaalt zelf de kosten van retourneren. retourkosten verschillen per pakketdienst.
Als een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd / anders geleverd dan besteld), dan vergoeden we het aankoopbedrag + de retourkosten die u heeft gemaakt. Dit storten wij op uw rekening zodra het pakket bij ons binnen is. In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wilt u ruilen?
Stuur ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw artikel een mail. Schrijf product/maat van het product dat je wilt hebben in de mail: contact@texelana.nl
Wij sturen je een mail terug, met alle informatie die je nodig hebt om het product te ruilen.Volg dan de instructies in de mail en stuur het te ruilen artikel binnen 14 dagen terug.
Als een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd / anders geleverd dan besteld), dan vergoeden we de retourkosten die je hebt gemaakt zodra het pakket bij ons binnen is. In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor rekening van de klant.
Je betaalt bij ruilen altijd maar één keer verzendkosten. Texelana betaalt de verzendkosten van het nieuwe product/de nieuwe producten.
Waar moet een te ruilen/retourneren product aan voldoen?
Het product moet ongebruikt zijn en voorzien van verkooplabels.
Voeg de originele pakbon bij uw retourpakket. Kras geen informatie door.
Wij hebben een eigen reparatieservice. Bij beschadigingen en onvolkomenheden door ons toedoen en/of binnen de garantietermijn, kun je daarvan gratis gebruik maken. In andere reparatie- of verstel gevallen kunnen wij een prijsafspraak met je maken.
Wij willen graag dat je er alles aan doet om het product netjes terug te sturen in de verpakking waarin u het kreeg.
Retouradres
Texelana, Vliegwiel 28e, 1792 CS Oudeschild - Texel
Heb je nog vragen? Mail of bel ons: contact@texelana.nl | (0222) 31 41 77 (bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur).
Garantietermijn
Texelana hanteert op alle producten die u in de webshop koopt, een garantietermijn van een half jaar.
Gaat een product wat u in onze webshop heeft besteld binnen deze termijn stuk, dan kun je het retour sturen naar
Texelana, Vliegwiel 28e, 1792 CS Oudeschild - Texel
Artikelen kunnen niet geruild of geretourneerd worden en voldoen niet aan de garantievoorwaarden:
• als de informatie of uw gegevens die je bij het product hebt gevoegd onleesbaar zijn.
• als je het product heeft veranderd of door een andere partij dan Texelana BV en zonder overleg met ons heeft laten repareren.
• als je of je klant de beschadiging aan het product met opzet, door verkeerd onderhoud of onachtzaamheid heeft toegebracht.
Wat doen wij voor je als een product binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt?
- Is het artikel te repareren zonder dat de kwaliteit, duurzaamheid of uitstraling van het product verloren gaat? Dan repareren wij het voor je.
- Is reparatie niet mogelijk? Dan krijgt u een nieuw product.