Close
Wilt u niets missen?
Close Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Close
Toegevoegd aan uw winkelwagen
Winkelwagen
0 producten € 0
Bestellen
Wijzig winkelwagen

Meest gestelde vragen aan onze klantenservice

Wij hebben de meest gestelde vragen aan onze klantenservice voor u ingedeeld in de onderwerpen:

bestelling plaatsen / verzenden en retourneren / betalen / maatadvies / algemeen



Bestelling plaatsen

Ik wil graag bestellen, moet ik een account aanmaken?

Als u een account aanmaakt, worden uw gegevens opgeslagen zodat u bij een volgende bestelling direct naar afrekenen kunt gaan. U  kunt echter ook eenvoudig een bestelling plaatsen zonder account.

Kan ik mijn bestelling plaatsen zonder te registreren? 

Wanneer u geen account wilt aanmaken, klikt u op ’Direct afrekenen zonder account’.

Wat houdt dropshipping in op mijn orderbevestiging ?

Dropshipping houdt in dat het door u bestelde product door de leverancier wordt geleverd, dit wordt dus niet uit het magazijn van Texelana verzonden..

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat moet ik doen?

Wij sturen de bevestiging van uw bestelling via de mail. Het kan zijn dat deze in uw spambox (ongewenste mail) terecht komt. Controleert u dit eerst. Mocht u  geen bevestiging hebben ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice via contact@texelana.nl.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wij streven ernaar om bestellingen die geplaatst zijn voor 10.00 uur dezelfde dag nog te versturen. Bestellingen die na 10.00 uur binnenkomen, versturen we de volgende dag. Soms duurt het nog 1 dag langer omdat er bestelde artikelen uit een van onze winkels moeten komen.

Uw bestelling wordt verzonden met DHL. Zodra het pakket ons magazijn verlaat, ontvangt u per mail een Track & Trace code, zodat u het pakket kunt volgen. Normaal levert DHL binnen 24 uur. Met extreme drukte kan het zijn dat dit wat langer duurt.

Bestellen lukt mij niet, wat nu?

Wij hebben een blog op onze website waarin we uitleggen hoe een bestelling te plaatsen. Hierin wordt met plaatjes en begeleidende tekst uitgelegd welke stappen u moet doorlopen.

Lees Blogartikel


 

Verzenden en retourneren

Ik heb geen retourformulier ontvangen.

Heeft u iets gekocht en wilt u het retourneren of ruilen? Op de achterzijde van de pakbon vindt u het omruil-/retourformulier. Heeft u deze niet? Dan kunt u hier het formulier downloaden:

Download het retourformulier.

Mijn bestelling is niet compleet. Wat nu?

Dit kan gebeuren als er een artikel besteld is dat direct vanuit de leverancier verzonden wordt (dropshipping). Dan wordt uw bestelling vanuit twee verschillende locaties verstuurd. Is dit niet het geval? Neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Wanneer moet ik verzendkosten betalen?

Bij een bestelling met een totaalbedrag lager dan € 75,00 berekenen wij € 3,95 verzendkosten (binnen Nederland). Bij bestellingen boven € 75,00 betaalt Texelana de verzendkosten. Voor overige verzendkosten verwijzen wij u door naar: https://www.texelana.nl/verzending-retouren

Versturen jullie ook naar het buitenland?

Wij versturen ook pakketten naar België, Duitsland en Frankrijk. Voor verzending naar andere landen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. We bekijken graag wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb geen retouretiket ontvangen?

Texelana stuurt geen retouretiket mee. Als u wilt retourneren, zijn de handelingen en kosten daarvan voor rekening van de klant.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, mits het product in originele staat verkeert  en voorzien is van verkooplabels. Deze termijn gaat in op het moment dat u het product heeft ontvangen. U vindt het retourformulier op de achterzijde van de pakbon. Vult u dit compleet  in en stuur het artikel binnen 30 dagen aan ons retour of geef binnen deze termijn aan dat u dit wilt doen. Retourkosten (kosten die u maakt om een artikel naar ons terug te sturen) zijn voor uw rekening, tenzij een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd/anders geleverd dan besteld). In dat geval betalen wij deze kosten aan u terug zodra het pakket bij ons binnen is. Houd er rekening mee dat uw retour als pakket naar Texelana teruggezonden moet worden, dus voorzien van een Track & Trace code. De kosten van het versturen van een pakket bedragen circa € 7,25 (PostNL) of € 6,75 (DHL). Deze kosten zijn per pakketdienst verschillend. Hieronder kunt u verder lezen wat u kunt doen en wat uw rechten en plichten zijn bij ruilen en retourneren.

https://www.texelana.nl/verzending-retouren

N.B.: speciaal op maat gemaakte artikelen kunt u niet retourneren.

Hoe kan ik een product omruilen?

Heeft u iets gekocht bij Texelana en wilt u het ruilen? Op de achterzijde van de pakbon vindt u het omruil-/retourformulier. Heeft u deze niet? Dan kunt u hier het formulier downloaden:

Download het retourformulier

Kan ik ook via een ander post bedrijf dan DHL iets laten versturen?

Texelana verstuurt alle bestellingen via DHL, een andere optie is niet mogelijk. Wilt u uw pakket aan ons retourneren, dan bent u vrij om te kiezen welk bedrijf u selecteert om uw pakket te verzenden.

Wat is een track and Trace code?

Track and Trace is een code die u ontvangt van DHL. U kunt met deze code uw pakket volgen.

Ik wil graag een opmerking doorgeven over het bezorgen van mijn pakket. Een bezorgoptie: een plek rondom huis.

U kunt bij DHL een plek rondom huis aanwijzen waar de DHL bezorger uw bestelling mag neerzetten als u niet thuis bent. Het moet wel een veilige, overdekte plek zijn. In de schuur bijvoorbeeld of onder een afdakje. U doet dit op de track and trace pagina. U kunt per pakket aangeven of u de optie wilt gebruiken. Let op: het moet wel een plek zijn op uw adres vlak bij de uw woning. U kunt dit dus niet bij uw bestelling op de website van Texelana doorgeven, maar alleen via DHL.

Nog meer vragen over DHL?

Check onderstaande link voor de meest gestelde vragen.

https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/faq


Betalen

Hoe werkt achteraf betalen?

Met de ‘Betaal later’ functie van Klarna betaalt u uw bestelling achteraf zodra u deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Zo betaalt u nooit voor wat u terugstuurt. U vult uw naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere gegevens in die u altijd bij de hand hebt en u betaalt aan Klarna wanneer het u goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 30 dagen.

Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van uw aankoop vindt u terug op de rekening die u van ons ontvangt. Natuurlijk kunt u de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna App. Op het moment van bestellen voert Klarna een realtime kredietcheck uit. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met Klarna niet geautoriseerd worden, dan kunt u uw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. 

Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

Wij streven ernaar om de betaling binnen 5 werkdagen te crediteren. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.


Maatadvies


Hoe bepaal ik de maat van handschoenen/wanten?

Wij hebben een speciaal blogartikel over het opmeten van de maat van uw handschoenen / wanten. Lees blogartikel  

Als ik pantoffels van schapenvacht bestel, waarom moet ik dan schoenmaat +1 of +2?

Belangrijk bij een schapenvacht pantoffel is dat u de juiste maat kiest. De dikke warme schapenvacht aan de binnenkant van de pantoffel neemt extra ruimte in waardoor de pantoffel aan de binnenkant als het ware kleiner wordt. U heeft daarom vaak een grotere maat nodig dan uw eigen schoenmaat. Daarbij komt de werking van een schapenvacht pantoffel optimaal tot zijn recht als de pantoffel niet te strak zit. U kunt zich voorstellen wanneer de vacht te veel is ingedrukt omdat de pantoffel te strak zit, het isolerende en vochtregulerende vermogen belemmerd wordt. Juist het kleine luchtlaagje in de kroezende wol zorgt bij deze schapenvacht pantoffels voor het gewenste effect. Een tweede punt waar u rekening mee moet houden is de kwetsbaarheid van schapenleer. Ten opzichte van rundleer is schapenleer kwetsbaarder. Als de pantoffel te strak zit, ontstaan er drukplekken, bijvoorbeeld aan de voorkant. Hierdoor wordt het leer en/of de naden zwakker en zal het eerder slijten of scheuren. Het is het dus van belang dat u de juiste maat kiest. Pantoffels in de juiste maat zullen langer meegaan. Bij al onze schapenvacht pantoffels staat een maatadvies vermeld. 

Zijn de pantoffels er ook in mijn maat?

U kunt dit eenvoudig bekijken op onze website. Als u in het menu aan de linkerkant van onze homepage  ‘pantoffels’ aanklikt dan kunt u daaronder (stukje naar onder scrollen) ook de maat aangeven die u zoekt. Als u de maat aanvinkt, krijgt u alle pantoffels te zien die in deze maat verkrijgbaar zijn. Mocht de website aangeven dat ze niet op voorraad zijn, dan kan het zijn dat wij ze in bestelling hebben; vaak krijgen wij deze pantoffels wel weer op voorraad. U kunt desgewenst contact opnemen met onze klantenservice, of u aanmelden voor onze nieuwsbrief zodat u volledig op de hoogte blijft.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Welke pantoffel past het beste bij mijn voet?

Wij hebben een speciale pantoffel-kieswijzer gemaakt om u op weg te helpen bij het maken van de juiste keuze pantoffel.

Lees Blogartikel pantoffel kieswijzer

Welke maat dekbed moet ik kiezen?

Alvorens een aanschaf van een luxe dekbed van schapenwol raden wij u aan om ons blog artikel te lezen. Hierin leggen we uit hoe u het beste een keuze kunt maken welk dekbed het beste bij u past

Lees blogartikel Texelana helpt bij het kiezen van een dekbed


Algemeen


Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?


Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 9.30 en 12.00 uur +31 (0)222 314 177

Of stuurt u een mail naar contact@texelana.nl

Kan ik een cadeaubon kopen?

Texelana heeft cadeaubonnen ter waarde van € 5,00, € 10,00 en € 20,00. Deze zijn te verkrijgen in onze winkels of via onze klantenservice (contact@texelana.nl).

Het inwisselen van de cadeaubonnen kan uitsluitend in onze winkels of via onze klantenservice. Wij beschikken helaas niet over codes waarmee u de cadeaubonnen in onze webshop kunt inwisselen. 

Kan ik ergens zien of een artikel weer op voorraad komt?

Om onze klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden hebben wij een maandelijkse Blog. Deze vindt u op onze website onder het kopje blog . Wij vermelden hierin de nieuw binnengekomen collectie, maar ook de producten die we weer op voorraad hebben. Een andere manier om op de hoogte te blijven, is aanmelden voor onze nieuwsbrief. Ook kunt u ons volgen op Facebook, of Instagram

Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?

Wilt u volledig op de hoogte blijven, meld u zich dan aan voor onze nieuwsbrief.

Aanmelden nieuwsbrief

Tip van Texelana, lees onze blogs voor uitgebreide informatie:


Texelana pantoffel kieswijzer


Lees welke pantoffel het beste bij u past.


Warme handschoenen en wanten


Hierin vindt u bijvoorbeeld informatie over het bepalen van de juiste maat en het onderhoud.


Schapenvachten wassen


Wij leggen u graag uit hoe u het beste een schapenvacht kunt onderhouden


Wollen pantoffels van schapenvacht


Waarom helpen schapenvacht pantoffels bij koude voeten en meer info


Wollen kleding wassen


Lees hier onze wastips


Welk dekbed van wol moet ik kiezen?


Bent u op zoek naar een nieuw dekbed van wol? Lees dan eerst onze uitgebreide informatie.


 


Klik hier voor onze blogpagina voor nog meer inspirerende blogs