Meest gestelde vragen aan onze klantenservice
Wij hebben de meest gestelde vragen aan onze klantenservice voor u ingedeeld in de onderwerpen:
bestelling plaatsen / verzenden en retourneren / betalen / maatadvies / algemeen
Bestelling plaatsen
Ik wil graag bestellen, moet ik een account aanmaken?
Als u een account aanmaakt, worden uw gegevens opgeslagen zodat u bij een
volgende bestelling direct naar afrekenen kunt gaan. U kunt echter ook
eenvoudig een bestelling plaatsen zonder account.
Kan ik mijn bestelling plaatsen zonder te registreren?
Wanneer u geen account wilt aanmaken, klikt u op ’Direct
afrekenen zonder account’.
Wat houdt dropshipping in op mijn orderbevestiging ?
Dropshipping houdt in dat het door u bestelde product
door de leverancier wordt geleverd, dit wordt dus niet uit het magazijn van
Texelana verzonden..
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat moet ik doen?
Wij sturen de bevestiging van uw bestelling via de mail.
Het kan zijn dat deze in uw spambox (ongewenste mail) terecht komt. Controleert
u dit eerst. Mocht u geen bevestiging hebben ontvangen, neemt u dan
contact op met onze klantenservice via contact@texelana.nl.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Wij streven ernaar
om bestellingen die geplaatst zijn voor 10.00 uur dezelfde dag nog te
versturen. Bestellingen die na 10.00 uur binnenkomen, versturen we
de volgende dag. Soms duurt het nog 1 dag langer omdat er bestelde artikelen
uit een van onze winkels moeten komen.
Uw bestelling wordt verzonden met DHL. Zodra het pakket
ons magazijn verlaat, ontvangt u per mail een Track & Trace code, zodat u
het pakket kunt volgen. Normaal levert DHL binnen 24 uur. Met extreme drukte
kan het zijn dat dit wat langer duurt.
Bestellen lukt mij niet, wat nu?
Wij hebben een blog op onze website waarin we uitleggen
hoe een bestelling te plaatsen. Hierin wordt met plaatjes en begeleidende tekst
uitgelegd welke stappen u moet doorlopen.
Verzenden en retourneren
Ik heb geen retourformulier ontvangen.
Heeft u iets gekocht en wilt u het retourneren of ruilen? Op de achterzijde van de pakbon vindt u het omruil-/retourformulier. Heeft u deze niet? Dan kunt u hier het formulier downloaden:
Mijn bestelling is niet compleet.
Wat nu?
Dit kan gebeuren als er een
artikel besteld is dat direct vanuit de leverancier verzonden wordt
(dropshipping). Dan wordt uw bestelling vanuit twee verschillende locaties
verstuurd. Is dit niet het geval? Neemt u dan contact op met onze
klantenservice.
Wanneer moet ik
verzendkosten betalen?
Bij een bestelling met een totaalbedrag lager dan € 75,00 berekenen wij € 4,95 verzendkosten (binnen Nederland). Bij bestellingen boven € 75,00 betaalt Texelana de verzendkosten. Voor overige verzendkosten verwijzen wij u door naar: https://www.texelana.nl/verzending-retouren
Versturen jullie
ook naar het buitenland?
Wij versturen ook
pakketten naar België, Duitsland en Frankrijk. Voor verzending naar andere
landen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. We bekijken graag wat de
mogelijkheden zijn.
Ik heb geen
retouretiket ontvangen?
Texelana stuurt
geen retouretiket mee. Als u wilt retourneren, zijn de handelingen en kosten
daarvan voor rekening van de klant.
Hoe kan ik een
bestelling retourneren?
U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, mits het product in originele staat verkeert en voorzien is van verkooplabels. Deze termijn gaat in op het moment dat u het product heeft ontvangen. U vindt het retourformulier op de achterzijde van de pakbon. Vult u dit compleet in en stuur het artikel binnen 30 dagen aan ons retour of geef binnen deze termijn aan dat u dit wilt doen. Retourkosten (kosten die u maakt om een artikel naar ons terug te sturen) zijn voor uw rekening, tenzij een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd/anders geleverd dan besteld). In dat geval betalen wij deze kosten aan u terug zodra het pakket bij ons binnen is. Houd er rekening mee dat uw retour als pakket naar Texelana teruggezonden moet worden, dus voorzien van een Track & Trace code. De kosten van het versturen van een pakket bedragen circa € 7,25 (PostNL) of € 6,75 (DHL). Deze kosten zijn per pakketdienst verschillend. Hieronder kunt u verder lezen wat u kunt doen en wat uw rechten en plichten zijn bij ruilen en retourneren.
https://www.texelana.nl/verzending-retouren
N.B.: speciaal op maat gemaakte artikelen kunt u niet retourneren.
Hoe kan ik een
product omruilen?
Heeft u iets
gekocht bij Texelana en wilt u het ruilen? Op de achterzijde van de pakbon
vindt u het omruil-/retourformulier. Heeft u deze niet? Dan kunt u hier het
formulier downloaden:
Kan ik ook via een ander post
bedrijf dan DHL iets laten versturen?
Texelana verstuurt alle
bestellingen via DHL, een andere optie is niet mogelijk. Wilt u uw pakket aan
ons retourneren, dan bent u vrij om te kiezen welk bedrijf u selecteert om uw
pakket te verzenden.
Wat is een track and Trace code?
Track and Trace is een code die u
ontvangt van DHL. U kunt met deze code uw pakket volgen.
Nog meer vragen over DHL?
Check onderstaande link voor de
meest gestelde vragen.
https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/faq
Betalen
Hoe werkt achteraf betalen?
Met de ‘Betaal later’ functie van Klarna betaalt u uw bestelling achteraf
zodra u deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Zo betaalt u nooit
voor wat u terugstuurt. U vult uw naam, adres, woonplaats, e-mailadres en
andere gegevens in die u altijd bij de hand hebt en u betaalt aan Klarna
wanneer het u goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 30 dagen.
Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens
van uw aankoop vindt u terug op de rekening die u van ons ontvangt. Natuurlijk
kunt u de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna
App. Op het moment van bestellen voert Klarna een realtime kredietcheck uit.
Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met Klarna niet geautoriseerd worden,
dan kunt u uw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode.
Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?
Wij streven ernaar om de betaling binnen 5 werkdagen te crediteren. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.
Maatadvies
Hoe bepaal ik de maat van handschoenen/wanten?
Wij hebben een speciaal blogartikel over het opmeten van
de maat van uw handschoenen / wanten. Lees blogartikel
Als ik pantoffels van schapenvacht bestel, waarom moet ik
dan schoenmaat +1 of +2?
Belangrijk bij een schapenvacht pantoffel is dat u de juiste maat kiest. De
dikke warme schapenvacht aan de binnenkant van de pantoffel neemt extra ruimte
in waardoor de pantoffel aan de binnenkant als het ware kleiner wordt. U heeft
daarom vaak een grotere maat nodig dan uw eigen schoenmaat. Daarbij komt de
werking van een schapenvacht pantoffel optimaal tot zijn recht als de pantoffel
niet te strak zit. U kunt zich voorstellen wanneer de vacht te veel is
ingedrukt omdat de pantoffel te strak zit, het isolerende en vochtregulerende
vermogen belemmerd wordt. Juist het kleine luchtlaagje in de kroezende wol
zorgt bij deze schapenvacht pantoffels voor het gewenste effect. Een tweede punt waar u rekening mee moet houden is de kwetsbaarheid van
schapenleer. Ten opzichte van rundleer is schapenleer kwetsbaarder. Als de
pantoffel te strak zit, ontstaan er drukplekken, bijvoorbeeld aan de voorkant.
Hierdoor wordt het leer en/of de naden zwakker en zal het eerder slijten of
scheuren. Het is het dus van belang dat u de juiste maat kiest. Pantoffels in
de juiste maat zullen langer meegaan. Bij al onze schapenvacht pantoffels staat
een maatadvies vermeld.
Zijn de pantoffels er ook in mijn maat?
U kunt dit eenvoudig bekijken op onze website. Als u in
het menu aan de linkerkant van onze homepage ‘pantoffels’ aanklikt dan
kunt u daaronder (stukje naar onder scrollen) ook de maat aangeven die u zoekt.
Als u de maat aanvinkt, krijgt u alle pantoffels te zien die in deze maat
verkrijgbaar zijn. Mocht de website aangeven dat ze niet op voorraad zijn, dan
kan het zijn dat wij ze in bestelling hebben; vaak krijgen wij deze pantoffels
wel weer op voorraad. U kunt desgewenst contact opnemen met onze
klantenservice, of u aanmelden voor onze nieuwsbrief zodat u volledig op de
hoogte blijft.
Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Welke pantoffel past het beste bij mijn voet?
Wij hebben een speciale pantoffel-kieswijzer gemaakt om u
op weg te helpen bij het maken van de juiste keuze pantoffel.
Lees Blogartikel pantoffel kieswijzer
Welke maat dekbed moet ik kiezen?
Alvorens een aanschaf van een luxe dekbed van schapenwol
raden wij u aan om ons blog artikel te lezen. Hierin leggen we uit hoe u het
beste een keuze kunt maken welk dekbed het beste bij u past
Lees blogartikel Texelana helpt bij het kiezen van een
dekbed
Algemeen
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 9.30
en 12.00 uur +31 (0)222 314 177
Of stuurt u een mail naar contact@texelana.nl
Kan ik een cadeaubon kopen?
Texelana heeft cadeaubonnen ter waarde van € 5,00, €
10,00 en € 20,00. Deze zijn te verkrijgen in onze winkels of via onze
klantenservice (contact@texelana.nl).
Het inwisselen van de cadeaubonnen kan uitsluitend in onze winkels of via onze klantenservice. Wij beschikken helaas niet over codes waarmee u de cadeaubonnen in onze webshop kunt inwisselen.
Kan ik ergens zien of een artikel weer op voorraad komt?
Om onze klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden
hebben wij een maandelijkse Blog. Deze vindt u op onze website onder het kopje
blog . Wij vermelden hierin de nieuw binnengekomen collectie, maar ook de
producten die we weer op voorraad hebben. Een andere manier om op de hoogte te
blijven, is aanmelden voor onze nieuwsbrief. Ook kunt u ons volgen op Facebook, of Instagram
Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?
Wilt u volledig op de hoogte blijven, meld u zich dan aan
voor onze nieuwsbrief.
Tip van Texelana, lees onze blogs voor uitgebreide
informatie:
Lees welke pantoffel het beste bij u past.
Hierin vindt u bijvoorbeeld informatie over het bepalen van de juiste maat en het onderhoud.
Wij leggen u graag uit hoe u het beste een schapenvacht kunt onderhouden
Wollen pantoffels van schapenvacht
Waarom helpen schapenvacht pantoffels bij koude voeten en meer info
Lees hier onze wastips
Welk dekbed van wol moet ik kiezen?
Bent u op zoek naar een nieuw dekbed van wol? Lees dan eerst onze uitgebreide informatie.
Klik hier voor onze blogpagina voor nog meer inspirerende blogs