Close
Wilt u niets missen?
Close Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Close
Toegevoegd aan uw winkelwagen
Winkelwagen
0 producten € 0
Bestellen
Wijzig winkelwagen

Bestellen, retourneren of ruilen

Hieronder kun je lezen wat je als consument van Texelana kunt verwachten en wat je rechten en plichten zijn als je een product in onze webshop heeft besteld. Ook kun je lezen wat je moet doen als je een product wilt terugsturen. Ben je wederverkoper? Dan verwijzen wij je graag door naar de verzendvoorwaarden voor wederverkopers.

Koop je iets bij ons? Dan beloven wij je dat wij je bestelling met veel zorg behandelen en je privacy zullen beschermen.

Aansprakelijkheid

Wij zijn niet aansprakelijk indien er sprake is van 'kennelijke' (type-)fouten.

Bestelproces

Je plaatst producten in uw winkelmand. Met het invullen van uw gegevens ga je naar het betaalproces. Na het kiezen en doorlopen van de betaalmethode krijg je van ons een ontvangstbevestiging. Je bent dan officieel een koper van ons product en gaat een overeenkomst/betalingsverplichting met ons aan. Hiermee geef je te kennen dat je akkoord gaat met deze algemene verkoopvoorwaarden van Texelana.

Prijzen

De prijzen die vermeld staan bij de producten in de webwinkel zijn inclusief btw en exclusief eventuele verzendkosten.

Betalen

Wij bieden verschillende elektronische betalingsmogelijkheden, via ons online betaalsysteem. Het bedrijf Sisow verzorgt deze transacties met de grootste zorg. Bij speciale leveringen op verzoek kunt u ook rechtstreeks aan Texelana betalen, wij informeren u dan over de mogelijkheden.

Klarna
Met de ‘Betaal later’ functie van Klarna betaal je je bestelling achteraf zodra je deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt. Je vult je naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere gegevens in die je altijd bij de hand hebt en je betaalt aan Klarna wanneer het uitkomt tijdens de betaaltermijn van 30 dagen.

Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig. De betalingsgegevens van je aankoop vind je terug op de rekening die je van ons ontvangt. Natuurlijk kun je de betalingsgegevens ook altijd opzoeken door in te loggen in de Klarna App. Op het moment van bestellen voert Klarna een realtime kredietcheck uit. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met Klarna niet geautoriseerd worden, dan kun je je bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. 

iDEAL

Met iDEAL kun je veilig online betalen als je toegang heeft tot internetbankieren bij je bank.

Betalen met iDEAL werkt als volgt:

  • Kies iDEAL als betaalmethode.
  • Selecteer een bank.
  • Je wordt omgeleid naar de betaalomgeving van je bank.
  • Hier betaal je met internetbankieren.
  • Je ontvangt een bevestiging van je bank.
  • Je keert terug naar de webshop, je bestelling is afgerond

Creditcard
Wij accepteren creditcards van MasterCard, VISA en American Express. Op het moment van de bestelling wordt je creditcard betaling geautoriseerd. Het bedrag wordt echter pas na twee dagen afgeschreven, dus nadat je bestelling is afgeleverd. Met 3-D secure voer je tijdens het betalen een extra code in op een kaartlezer. Op deze wijze kunnen gestolen passen niet worden gebruikt. 3-D secure is wat anders dan de Card Security Code achterop de creditcard. Bij Mastercard heet 3-D secure “Secure code” en bij Visa “Verified by Visa”.

SOFORT Banking
SOFORT Banking is een betaalmethode die beschikbaar is in 8 Europese landen en is zeer populair in Duitsland. SOFORT is gebaseerd op het principe van een overboeking. In tegenstelling tot een normale overboeking hoeft de klant de betaling alleen te verifiëren, net als bij iDEAL bijvoorbeeld. Gegevens als het bedrag, de omschrijving en de begunstigde staan al ingevuld. Voordeel hiervan is dat hier dus geen menselijke fout gemaakt kan worden. SOFORT voert de betaling vervolgens uit. De betaalmethode is eenvoudig en snel.

Belfius Direct Net
Belfius is een van de grootste Belgische banken. De bank voorziet in een eigen betaaloplossing voor haar klanten. Belfius klanten kunnen op deze manier in hun vertrouwde bankomgeving realtime betalingen verrichten. De informatie zoals begunstigde, bedrag en omschrijving worden vooraf opgegeven wat de kans op mislukte transacties elimineert. Betalingen via Belfius Direct Net zijn gegarandeerd en de status is direct beschikbaar. Dit maakt de betaalmethode een uitstekende manier om betalingen te ontvangen van Belgische klanten.

Bancontact
Bancontact is de Belgische marktleider in elektronische betalingen. Omdat Bancontact meer doet dan alleen online betalingen, maar bijvoorbeeld ook pintransacties in winkels, is het een vertrouwde naam in België als het om betalen gaat. Voorheen was Bancontact ook bekend als Mister Cash.

PayPal
PayPal is de meest bekend online wallet en maakt het mogelijk om wereldwijde betalingen te ontvangen. Klanten kunnen via PayPal betalen met hun creditcard, bankrekening of PayPal-saldo. Betaling is ook mogelijk via telefoon of tablet en zonder het invullen van bank- creditcardgegevens.   

Verzenden

Wij versturen onze pakket via DHL Parcel. Je pakket wordt bezorgd op het adres dat je hebt ingevoerd tijdens de bestelprocedure. Wij zijn niet verantwoordelijk voor onjuist ingevoerde adressen. Zorg dat je een geldig e-mailadres invult in de check-out, dan laat DHL het weten wanneer zij het pakket hebben ontvangen en wanneer de bezorger langskomt. Als de bezorging is ingepland, stuurt DHL je nog een bericht. Hierin staat hoe laat de bezorger jouw pakket komt afgeven. Komt het geplande bezorgmoment niet uit? Of wil je het pakket toch liever ophalen bij een DHL ServicePoint? Vanaf de dag vóór de bezorging kan je het bezorgmoment of de –locatie wijzigen. Dit doe je makkelijk en snel via track en trace of de Mijn DHL app. 

Bezorger gemist? Ben je niet thuis op de dag van bezorging? Dan probeert de bezorger je pakket af te geven bij de buren. Je ontvangt een gele kaart in de brievenbus. Hier staat op waar het pakket in de straat is afgegeven of bij welk DHL ServicePoint je het pakket de eerstvolgende werkdag kan afhalen. Wil je een ander bezorgmoment of locatie kiezen? Download de Mijn DHL app of gebruik de code op de gele kaart om een andere bezorgoptie te kiezen. Wijzigen kan op de dag waarop je de kaart ontvangt. 

Je kunt er eveneens voor kiezen om je bestelling na 18.00 uur thuis te laten bezorgen of om het pakket te laten afleveren bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt. Ligt je pakket klaar? Dan ontvang je een e-mail of bericht in de Mijn DHL app. Je pakket wordt zeven kalenderdagen voor je bewaard. Daarna gaat het automatisch retour naar Texelana. Neem voor het ophalen bij een DHL ServicePoint een geldig legitimatiebewijs mee.
Wanneer je een pakket niet binnen de gestelde termijn afhaalt bij het DHL ServicePoint wordt het pakket door DHL naar ons teruggestuurd. In dit geval zullen we de retourkosten aan je doorberekenen. 

Verzendkosten Nederland

Of je nu een Nederlands of buitenlands verzendadres opgeeft, wij leveren onze  goederen altijd volgens de Nederlandse verkoopbepalingen. Deze kun je lezen in onze algemene voorwaarden.

 

  Totaalbedrag bestelling   

 

    Verzendkosten

  onder  € 75,00

   

    € 4,95 (standaard)
    € 6,95 (avondlevering na 18:00)
    € 4,50 (afleveren bij DHL ServicePoint)

 

  boven  € 75,00

   

    € 0,00

Verzendkosten België en Duitsland

€ 10,00 per bestelling. 

Verzendkosten Frankrijk

€ 20,00 per bestelling. 

________________________________________________________________________

Levertermijn

Nederland

Maximaal 2-3 werkdagen na ontvangst van de betaling. Op zaterdag en zondag verzorgen wij geen verzendingen. Bestellingen die je op deze dagen plaatst, verwerken wij maandagochtend. Wanneer wij de levertermijn om welke reden dan ook overschrijden, brengen wij je telefonisch of per e-mail op de hoogte. Je hebt dan het recht om de aankoop schriftelijk of per e-mail te annuleren.

Duitsland en België

Circa vijf werkdagen na ontvangst van je betaling.

Frankrijk

Circa vijf tot zeven werkdagen na ontvangst van je betaling.


Ruilen / retourneren

Heb je iets gekocht via Texelana.nl en wil je het terugsturen of ruilen? Op de achterzijde van de pakbon vind je het omruil-/retourformulier. Heb je deze niet? Dan kun je hier het formulier downloaden:

Download het retourformulier

Retourkosten (kosten die je maakt om een artikel naar ons terug te sturen) zijn voor jouw rekening, tenzij een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd / anders geleverd dan besteld). In dat geval betalen wij deze kosten aan je terug zodra het pakket bij ons binnen is. Houd er rekening mee dat je retour als (brievenbus)pakket naar Texelana teruggezonden moet worden. Alleen op deze manier krijg je een Track & Trace code; bewaar deze s.v.p. goed. De kosten van het versturen van een pakket bedragen circa € 7,65 (PostNL) of € 5,95 (DHL). Deze kosten zijn per pakketdienst verschillend.

Hieronder kun je verder lezen wat je kunt doen en wat je rechten en plichten zijn bij ruilen en retourneren.

Wil je retourneren?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, mits het product onbeschadigd, zonder gebruikssporen en voorzien van verkoop labels en/of maatstickers is. Deze termijn begint vanaf het moment dat je het product hebt ontvangen.

Vul het retourformulier op de achterzijde van de pakbon in, of maak gebruik van het Europese modelformulier (formulier voor herroeping)  en stuur het artikel binnen 30 dagen aan ons retour of geef binnen dit termijn aan dat je dit wilt doen. 

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag van ons terug, inclusief de (eventuele) verzendkosten die je bij je originele bestelling hebt betaald.

Indien je slechts een deel van de bestelling retour stuurt, worden de verzendkosten niet terugbetaald. Mocht je een deel van je bestelling retourneren en komt het totaalbedrag daarmee onder de € 75,00 dan mogen wij € 4,95 aan verzendkosten aan je doorberekenen.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

N.B.: speciaal op maat gemaakte artikelen kunt je niet retourneren.

Wil je ruilen?

Omruilen kan binnen 30 dagen na aankoop van het artikel, mits het product onbeschadigd, zonder gebruikssporen en voorzien van verkoop labels en/of maatstickers is. Omruilen kan alleen als het product én prijs gelijk zijn Vul het retour/omruilformulier in op de achterzijde van de pakbon, en stuur het artikel binnen 30 dagen aan ons retour.

Als een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd / anders geleverd dan besteld), dan vergoeden we de retourkosten die je hebt gemaakt zodra het pakket bij ons binnen is. De kosten voor het retour sturen van een pakket bedragen circa € 7,65 (PostNL) of € 5,95 (DHL). Deze kosten zijn per pakketdienst verschillend. 

In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor jouw rekening. Je betaalt bij ruilen altijd maar één keer verzendkosten. Texelana betaalt de kosten voor het naar u verzenden van het nieuwe product / de nieuwe producten.

Waar moet een te ruilen/retourneren product aan voldoen?

Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je mag het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat je als consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat in een winkel zou mogen doen.
Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om te kijken of het product naar wens is.

Het product moet ongebruikt zijn en voorzien van de verkoop labels en/of maatstickers. Dat betekent dat je pantoffels en/of kleding wel mag passen, maar niet daadwerkelijk mag dragen. Ook dekbedden/onderdekens/hoofdkussens mogen niet beslapen zijn. Let op bij het passen van pantoffels: je dient deze op een zacht oppervlak (bijv. vloerbedekking) te passen, zodat de zolen schoon en vrij van gebruikssporen blijven.

Wij willen graag dat je er alles aan doet om het product netjes terug te sturen in de verpakking waarin je het van ons kreeg, voorzien van de originele labels en/of maatstickers en eventueel de originele merkdoos. Alleen op deze manier behoudt het product zijn volledige waarde en kunnen wij het opnieuw verkopen.

N.B.: Uit hygiënisch oogpunt kunnen wij de lanoline verzorgingsproducten niet retour nemen. 

Retouradres:

Texelana BV
Vliegwiel 28e
1792 CS  Oudeschild-Texel


Garantie

Wettelijke garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Hiernaast hanteert Texelana ook een eigen garantietermijn op alle producten die je in de webshop koopt. Deze extra garantie doet niks af aan de wettelijke garantie.

Garantie Texelana
Texelana hanteert op alle producten die u in de webshop koopt, een garantietermijn van een half jaar.

Gaat een product dat je in onze webshop heeft besteld binnen deze termijn stuk, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Artikelen voldoen niet aan de garantievoorwaarden:
• als de informatie of je gegevens die je bij het product hebt gevoegd onleesbaar zijn.
• als je het product hebt veranderd of door een andere partij dan Texelana BV en zonder overleg met ons hebt laten repareren.
• als de beschadiging aan het product door opzet, verkeerd gebruik of onachtzaamheid is ontstaan.

Wat doen wij voor je als een product binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt?

Is het artikel te repareren zonder dat de kwaliteit, duurzaamheid of uitstraling van het product verloren gaat? Dan repareren wij het voor je. 
Is reparatie niet mogelijk? Dan krijg je een nieuw product of (gedeeltelijke) restitutie.

Wij hebben een eigen reparatieservice. Bij beschadigingen en onvolkomenheden door ons toedoen en/of binnen de garantietermijn, kun je daarvan gratis gebruik maken. In andere reparatie- of verstelgevallen kunnen wij een prijsafspraak met je maken. 

Klachten

Heb je een klacht over onze producten of de dienstverlening, dan kun je deze sturen naar contact@texelana.nl. Je krijgt van ons een ontvangstbevestiging en wij zullen binnen 14 dagen na ontvangst inhoudelijk reageren op de klacht. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Reviews

Wij zien erop toe dat de reviews op onze website worden geplaatst door klanten die een aankoop hebben gedaan bij Texelana. 


Heb je nog vragen? Mail ons op contact@texelana.nl. Voor dringende zaken kun je bellen op werkdagen tussen 09.30 en 12.00 uur.