Close
Wilt u niets missen?
Close Schrijf u in voor de nieuwsbrief
Close
Toegevoegd aan uw winkelwagen
Winkelwagen
0 producten € 0
Bestellen
Wijzig winkelwagen

Bestellen, retourneren of ruilen

Hieronder kunt u lezen wat u als consument van Texelana kunt verwachten en wat uw rechten en plichten zijn als u een product in onze webshop heeft besteld. Ook kunt u lezen wat u moet doen als u een product wilt terugsturen. Bent u wederverkoper? Dan verwijzen wij u graag door naar de verzendvoorwaarden voor wederverkopers.

Koopt u iets bij ons? Dan beloven wij u dat wij uw bestelling met veel zorg behandelen en uw privacy zullen beschermen.

Aansprakelijkheid

Wij zijn niet aansprakelijk indien er sprake is van 'kennelijke' (type-)fouten.

Bestelproces

U plaatst producten in uw winkelmand. Met het invullen van uw gegevens gaat u naar het betaalproces. Na het kiezen en doorlopen van de betaalmethode krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. U bent dan officieel een koper van ons product en gaat een overeenkomst/betalingsverplichting met ons aan. Hiermee geeft u te kennen dat u akkoord gaat met deze algemene verkoopvoorwaarden van Texelana.

Prijzen

De prijzen die vermeld staan bij de producten in de webwinkel zijn inclusief btw en exclusief eventuele verzendkosten.

Betalen

Wij bieden u verschillende elektronische betalingsmogelijkheden, via ons online betaalsysteem. Het bedrijf Sisow verzorgt deze transacties met de grootste zorg. Bij speciale leveringen op verzoek kunt u ook rechtstreeks aan Texelana betalen, wij informeren u dan over de mogelijkheden.

AfterPay
AfterPay voert voor Texelana het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kunt u dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf uw smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kunt u uw betaaloverzichten vanaf uw computer of tablet beheren. AfterPay houdt u op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor u klaar staat. Ter goedkeuring van uw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kunt u uw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. U kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar AfterPay.

iDEAL
Met iDEAL kun je veilig online betalen als je toegang hebt tot internetbankieren bij een van deze banken: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers.

Betalen met iDEAL doe je in de volgende stappen:

  • Kies iDEAL als betaalmethode.
  • Selecteer een bank.
  • Je wordt omgeleid naar de betaalomgeving van jouw bank.
  • Hier betaal je met internetbankieren.
  • Je ontvangt een bevestiging van jouw bank.
  • Je keert terug naar de webshop, je bestelling is afgerond

Bij elke bestelling ontvang je een duidelijke factuur met gedetailleerde gegevens over de bestelling en het factuurbedrag.

Creditcard
Op het moment van de bestelling wordt je creditcard betaling geautoriseerd. Het bedrag wordt echter pas na twee dagen afgeschreven, dus nadat je bestelling is afgeleverd. Met 3-D secure voer je tijdens het betalen een extra code in op een kaartlezer. Op deze wijze kunnen gestolen passen niet worden gebruikt. 3-D secure is wat anders dan de Card Security Code achterop de creditcard. Bij Mastercard heet 3-D secure “Secure code” en bij Visa “Verified by Visa”.

SOFORT Banking
SOFORT Banking is een betaalmethode die beschikbaar is in 8 Europese landen en is zeer populair in Duitsland. SOFORT is gebaseerd op het principe van een overboeking. In tegenstelling tot een normale overboeking hoeft de klant de betaling alleen te verifiëren, net als bij iDEAL bijvoorbeeld. Gegevens als het bedrag, de omschrijving en de begunstigde staan al ingevuld. Voordeel hiervan is dat hier dus geen menselijke fout gemaakt kan worden. SOFORT voert de betaling vervolgens uit. De betaalmethode is eenvoudig en snel.

Belfius Direct Net
Belfius is een van de grootste Belgische banken. De bank voorziet in een eigen betaaloplossing voor haar klanten. Belfius klanten kunnen op deze manier in hun vertrouwde bankomgeving realtime betalingen verrichten. De informatie zoals begunstigde, bedrag en omschrijving worden vooraf opgegeven wat de kans op mislukte transacties elimineert. Betalingen via Belfius Direct Net zijn gegarandeerd en de status is direct beschikbaar. Dit maakt de betaalmethode een uitstekende manier om betalingen te ontvangen van Belgische klanten.

Bancontact
Bancontact is de Belgische marktleider in elektronische betalingen. Omdat Bancontact meer doet dan alleen online betalingen, maar bijvoorbeeld ook pintransacties in winkels, is het een vertrouwde naam in België als het om betalen gaat. Voorheen was Bancontact ook bekend als Mister Cash.

PayPal
PayPal is de meest bekend online wallet en maakt het mogelijk om wereldwijde betalingen te ontvangen. Klanten kunnen via PayPal betalen met hun creditcard, bankrekening of PayPal-saldo. Betaling is ook mogelijk via telefoon of tablet en zonder het invullen van bank- creditcardgegevens.   

Leveren

Bestelt u goederen via deze website, dan leveren wij deze af op het door u aangegeven adres. Dit adres noteert u tijdens de bestelprocedure. Wij zijn niet verantwoordelijk voor onjuist ingevoerde adressen. Alle pakketten worden geleverd door DHL. Als u niet thuis bent, wordt het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden. Na verzending van uw bestelling ontvangt u automatisch een mail met daarin de Track&Trace code, zodat u de zending kunt volgen.

Het is mogelijk om uw bestelling te laten bezorgen bij een DHL afhaalpunt. Dit kunt u bij het invoeren van uw adresgegevens aangeven in het opmerkingenveld.

Verzendtarieven Nederland

Of u nu een Nederlands of buitenlands verzendadres opgeeft, wij leveren onze  goederen altijd volgens de Nederlandse verkoopbepalingen. Deze kunt u lezen in onze algemene voorwaarden.

 Totaalbedrag bestelling    Verzendtarief Nederland
 <  € 50,00 € 5,00
 >  € 50,00 € 0,00

Verzendtarieven België en Duitsland

  Totaalbedrag bestelling             Verzendtarief België/Duitsland
 <  € 100,00  € 10,00
 >  € 100,00  € 0,00

Verzendtarieven Frankrijk

Totaalbedrag bestelling  Verzendtarief Frankrijk
 <  € 150,00  € 20,00
 >  € 150,00  € 0,00

Levertermijn

Maximaal 2-3 werkdagen na ontvangst van de betaling. Op zaterdag en zondag verzorgen wij geen verzendingen. Bestellingen die u op deze dag plaatst, verwerken wij maandagochtend. Wanneer wij de levertermijn om welke reden dan ook overschrijden, brengen wij u telefonisch of per e-mail op de hoogte. U heeft dan het recht om de aankoop schriftelijk of per e-mail te annuleren.


Levertermijn Duitsland en België

Circa vijf werkdagen na ontvangst van uw betaling.

Levertermijn Frankrijk

Circa vijf tot zeven werkdagen na ontvangst van uw betaling.


Ruilen / retourneren

Heeft u iets gekocht via Texelana.nl en wilt u het terugsturen of ruilen?

Download het retourformulier

Allereerst:

Retourkosten (kosten die u maakt om een artikel naar ons terug te sturen) zijn voor uw rekening, tenzij een een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd / anders geleverd dan besteld). In dat geval betalen wij deze kosten aan u terug zodra het pakket bij ons binnen is. Houd er rekening mee dat uw retour als pakket naar Texelana teruggezonden moet worden. De kosten van het versturen van een pakket bedragen bij benadering € 6,95 en zijn per pakketdienst verschillend. Hieronder kunt u verder lezen wat u kunt doen en wat uw rechten en plichten zijn bij ruilen en retourneren.

Wilt u retourneren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. 

Vult u het retourformulier op de achterzijde van de pakbon in en stuur het artikel binnen 14 dagen aan ons retour of geef binnen dit termijn aan dat u dit wilt doen. Na uw melding heeft u nog 7 dagen om het product te retourneren.

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u binnen 14 dagen na uw herroepingsmededeling het volledige aankoopbedrag, inclusief eventueel berekende verzendkosten van ons terug.

N.B.: speciaal op maat gemaakte artikelen kunt u niet retourneren.

    Retouradres:

    Texelana BV
    Vliegwiel 22
    1792 CS  Oudeschild-Texel

    Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt, worden de verzendkosten niet terugbetaald. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

    Wilt u ruilen?

    Omruilen kan binnen 14 dagen na aankoop van het artikel, mits ongebruikt. Omruilen kan alleen als het product én prijs gelijk zijn. Vult u het retour/omruilformulier in op de achterzijde van de pakbon, en stuur het artikel binnen 14 dagen aan ons retour.

    Als een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd / anders geleverd dan besteld), dan vergoeden we de retourkosten die u heeft gemaakt zodra het pakket bij ons binnen is. De kosten voor het retour sturen van een pakket bedragen bij benadering € 6,95 en zijn per pakketdienst verschillend.  

    In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor uw rekening. U betaalt bij ruilen altijd maar één keer verzendkosten. Texelana betaalt de kosten voor het naar u verzenden van het nieuwe product/de nieuwe producten.


    Waar moet een te ruilen/retourneren product aan voldoen?

    U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om te kijken of het product naar wens is.

    Het product moet ongebruikt zijn. Dat betekent dat u pantoffels en/of kleding wel mag passen, maar niet daadwerkelijk mag dragen. Ook dekbedden/onderdekens/hoofdkussens mogen niet beslapen zijn.
    Wij willen graag dat u er alles aan doet om het product netjes terug te sturen in de verpakking waarin u het van ons kreeg.


    Garantietermijn

    Wettelijke garantie
    Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Hiernaast hanteert Texelana ook een eigen garantietermijn op alle producten die u in de webshop koopt. Deze extra garantie doet niks af aan de wettelijke garantie.

    Garantie Texelana
    Texelana hanteert op alle producten die u in de webshop koopt, een garantietermijn van een half jaar.

    Gaat een product dat u in onze webshop heeft besteld binnen deze termijn stuk, dan kunt u het retour sturen naar onderstaand adres.

    Artikelen voldoen niet aan de garantievoorwaarden:
    • als de informatie of uw gegevens die u bij het product hebt gevoegd onleesbaar zijn.
    • als u het product heeft veranderd of door een andere partij dan Texelana | Hebrotex en zonder overleg met ons heeft laten repareren.
    • als de beschadiging aan het product door opzet, verkeerd gebruik of onachtzaamheid is ontstaan.

    Wat doen wij voor u als een product binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt?

    Is het artikel te repareren zonder dat de kwaliteit, duurzaamheid of uitstraling van het product verloren gaat? Dan repareren wij het voor u. 
    Is reparatie niet mogelijk? Dan krijgt u een nieuw product of (gedeeltelijke) restitutie.


    Wij hebben een eigen reparatieservice. Bij beschadigingen en onvolkomenheden door ons toedoen en/of binnen de garantietermijn, kunt u daarvan gratis gebruik maken. In andere reparatie- of verstelgevallen kunnen wij met u een prijsafspraak maken. 

    Retouradres:

    Texelana BV
    Vliegwiel 22
    1792 CS Oudeschild-Texel


    Klachten

    Heeft u een klacht over onze producten of de dienstverlening, dan kunt u deze sturen naar contact@texelana.nl. U krijgt van ons een ontvangstbevestiging en wij zullen binnen 14 dagen na ontvangst inhoudelijk reageren op de klacht. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).


    Heeft u nog vragen? Mail ons: contact@texelana.nl. Voor dringende zaken kunt u bellen op werkdagen tussen 09.30 en 12.00.